5/28/2013

Kolejna drogowa ciekawostka czyli ręczne sterowanie światłami

Spora część skrzyżowań w Al.-Khobar i okolicach ma sygnalizację z takim wynalazkiem jak wyświetlacz czasu, który pozostał do zmiany koloru.
Rzecz wygodna niesamowicie, w Polsce też występująca, ale niezwykle rzadko.
Ale jak powiadają Francuzi  „Lepsze jest wrogiem dobrego
Jak „udoskonalić" takowy system ?
Ano ustawić przy sterowniku Pana Policjanta, który osobą własną podejmuje decyzję kiedy światło zmienić.
I potrafi...  zatrzymać czas - taki „czasowstrzmywacz” znaczy się :)
Tak więc stoję sobie grzecznie w rządku, czekam na zmianę światła, jest jedna sekunda do zielonego, to zdejmuję nogę z hamulca i …..   muszę ją błyskawicznie położyć z powrotem,  bo wjechałbym w tył gościa przede mną .
I tak ta saudyjska "jedna sekunda" paliła się przez jakieś kolejne 30 sekund.
A później – ni z gruchy ni z pietruchy robi się zielone.
Zabawa ta działa w obie strony – dojeżdżasz do skrzyżowania – masz 30 sekund.
Nagle robią się 3 i wpadasz na skrzyżowanie w „blasku fleszy
Jakby ruch drogowy był tutaj mało skomplikowany :)

27 komentarzy:

  1. Niezle! W Kabulu mamy 0 (slownie zero) sygnalizacji swietlnych i nieskonczenie duzo rond. W Heracie - ktory uchodzi za ostoje cywilizacji i dobrego smaku w Afganistanie - sygnalizacja wystepuje wszedzie. U Ciebie naprawde trzeba sie ogarniac i nie ruszac za wczesnie, u mnie trzeba wczuc sie w rytm ulicy i wciskac w najdrobniesza dziure miedzy samochodami. Na szczescie ja nie musze prowadzic.

    doafgu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślisz, że tu się nie trzeba wciskać? Trzeba, trzeba :) Pewnie jest tu duuużo lepiej bo infrastruktura drogowa jest imponująca. Ale przez brak chodników poza ścisłym centrum - wszędzie musisz jeździć samochodem. Przez to jest naprawdę zabawnie :)

      Usuń
  2. haha to musi byc ciekawe doswiadczenie:D pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest, uwierz mi :) Odganięcie intencji i pomysłów Pana Policjanta to "challenge" co się zowie :)
      Można zdawać egzamin praktyczny na wróżkę :-DDD

      Usuń
  3. hehe, można zostać zawieszonym w czasie... ciekawe doświadczenie ;)
    gorzej jak z 30 sekund robi się 3... 27 mniej sekund doby ;P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale jaką można ładną fotkę dostać :P Albo jak zahamujesz, to masz jakiegoś nieproszonego gościa w kufrze.
      Jak się nie odwrócić - d... z tyłu :-DDD

      Usuń
  4. To udogodnienie, to ani chybi pomysł wpisujący się w tę myśl (jakże podobno bliską mężczyznom), że im prościej tym lepiej... Poradź policjantowi, że mógłby jeszcze postawić sobie maszt i na zmianę wciągać jedną z trzech flag (zieloną, żółtą, czerwoną). Byłoby jeszcze bardziej po męsku ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Coż nie wszystkie nasze pomysły są genialne :( Jeden ciągnie sie od czasów zamierzchłych - komuś się zachciało klonowania z żebra. Konsekwencje tego ponosimy do dziś, musząc znosić złosliwości pokłosia tego nieszczęsnego eksperymentu medycznego :P

      Usuń
    2. Tak krawiec kraje, jak mu materii staje. Może z tak marnego materiału genetycznego nie udało się stworzyć niczego lepszego ;-)

      Usuń
    3. Wiesz, podobno zaczęlo się od tego, że zostaliśmy "stworzeni na obraz i pododbieństwo". Zgadzam się, że nie wyszło najlepiej. Ale kopia ze złej kopii......... hmmmmm, jak to powiedzieć :P

      Usuń
    4. ... ma szansę zbliżyć się do oryginału?

      Usuń
    5. To raczej śmiała teoria, ale oparta na typowej kobiecej logice :P
      Jeżeli np. ktoś podrobił nieudolnie "ADIDASA" i zrobił "DIDASA " i ktoś to znowu nieudolnie podrobił to do oryginału raczej sie nie zbliży.

      Usuń
    6. Tego przykładu nie znam, więc trudno jest mi się do niego odnieść, jednak podtrzymuję poprzednią wypowiedź. Jeśli jest w niej choć odrobina fałszu, to mi ją wskaż, bo wiesz... brak logiki jest mi wstrętny i chętnie się wyprę nielogicznego poglądu :-) Daję Ci trochę czasu na zastanowienie, bo wychodzę w celu dokonania pewnych inwestycji ;-)

      Usuń
    7. To jest pierwsza kopia. Pomyśl, jak będzie wyglądała kopia tego. O wyobrażenie sobie zapachu nie proszę, bo nie jestem sadystą

      link

      Usuń
    8. To nie dowodzi nielogiczności mojego przypuszczenia :-( Ale daruję Ci te męki, bo liczę na odrobinę mniej jadu (niż to sobie zaplanowałeś) w Twoim wiekopomnym dziele :-)

      Usuń
    9. Jest to dowód nie na wprost, ale dowód :) Dzięki, o Wspaniałomyślna Niewiasto, za mąk mych skrócenie.
      Ja jestem z natury niejadowity.
      Dzieło może powstać, ale muszę mieć jakąś muzę :P

      Usuń
    10. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    11. Nie ma pośpiechu. Zaczekaj na Olę.

      P.S. Musiałam usunąć uśmiech, postawiłam z przyzwyczajenia, a mógł być niewłaściwie zinterpretowany.

      Usuń
    12. Żona muzą ???????
      To raczej nie jest praktykowane wśród artystów. Szczególnie jak dzieło - zgodnie z zamówieniem ma być wiekopomne

      Usuń
  5. Wiesz moim zdaniem Al Khobar nadaje się świetnie do kolejnej części Szybcy i wściekli

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To już było - wpadłem na to jakiś czas temu :-DDDDD

      Przeczytaj tutaj :)
      Szybcy i wściekli 7 - Al-Khobar racing :-)

      Usuń
    2. A propo filmów
      Paweł mógłbyś ściągnąć z netu (będąć w KSA) film z torrentów lub chomikuj.pl
      Byłeś w kinie??? mógłbyś coś napisać jak wyglądają filmy w kinie lub w tv

      p.s.
      Szybcy i wściekli 7 będą za rok a na 6 częśći byłem w zeszły piątek polecam:)
      Pozdrawiam Marek

      Usuń
    3. Chomikuj - jest zablokowane na 100% na torrenty nie wchodziłem.
      Kino - najbliższe jest w Bahrajnie, bo tutaj nie widziałem.

      ps. czyli jest szansa :)

      Usuń
    4. A filmy oglądane on line???
      Wiem że w 7 części pokaże się Jason Statham( mam pare filmów z nim- W 7zagra czarny charakter była zajawka)
      Kurcze na o wychodzi że kino jest sprzeczne z islamem
      Pozdrawiam Marek.

      Usuń
    5. Filmy to tylko na You Tube oglądałem.
      Co do interpetacji Koranu - nie moja działka. Najlepiej zapytać jakiegoś Muzułmanina.

      Usuń

Drogi Czytelniku - pisząc komentarz, zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych