8/18/2015

Polska to dziwny kraj

Poszłam dziś rano do sklepu spożywczego po zakupy. Przy jedynej czynnej kasie kolejka - kilkanaście osób, w tym kobieta w zaawansowanej ciąży i z małym płaczącym dzieckiem. W koszyku miała tylko chleb. Zaproponowałam, żeby ją przepuścić.
"Przecież nam wszystkim się śpieszy"
"Na wychowawczym, to ma czas"
- usłyszałam w odpowiedzi
Tylko kasjerka zareagowała pozytywnie i poprosiła ją do kasy.
I takie mnie naszło porównanie do Arabii Saudyjskiej - tam po prostu by ją przepuszczono w kolejce i nie miałoby znaczenia czy jest Arabką, Hinduską czy Europejką. Nawet taka uwaga jak moja nie byłaby potrzebna, czego wielokrotnie byłam świadkiem,
Polska to jednak dziwny kraj :(
Ola



7 komentarzy:

  1. Ale jak w Arabii poznac, ze kobieta jest w ciazy? po oczach? przeciez te burki nic nie pokazuja do trzech godzin przed porodem:))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W Arabii nie nisi się burek, tylko abaye i wbrew pozorom można bez problemu zauważyć zaawansowaną ciążę na znacznie dłużej niż 3 godziny przed porodem

      Usuń
    2. Jak zwal tak zwal, wiadomo, ze to belka materialu:)))

      Usuń
    3. Mogłabyś się mocno zdziwić - to już nie te czasy, kiedy abaya była prosta i skromna

      Usuń
  2. Mam wrazenie, ze niektorzy nasi rodacy swa stanowczosc manifestuja chamstwem, obawiajac sie, ze uprzejmosc uznana bedzie za slabosc.
    U mnie otworzyliby kolejna kase.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I to byłoby najlepsze rozwiązanie, ale.... towar ktoś też musi rozpakować i poustawiać na półkach

      Usuń
  3. W ciąży nie jestem, ale to zupełnie normalne, że jestem przepuszczana w kolejce do kasy. Mężczyzna, zwykle Saudyjczyk, pomaga mi zdjąć cięższy lub większy gabarytowo towar z półki i wyjąć na taśmę przy kasie.
    Uśmiechnięcie się do obcej osoby nie oznacza, że jestem na "glodzie" lub niespełna rozumu.
    Taki "dziki" kraj.

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku - pisząc komentarz, zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych